Levering en retourbeleid

Levering

Je wilt je nieuwe item natuurlijk zo snel mogelijk gaan gebruiken. We streven er dan ook naar om jouw pakket zo snel mogelijk te versturen, doch uiterlijk binnen 4 werkdagen indien de bestelde items op voorraad zijn. De exacte levertijd is afhankelijk van het soort artikel en de verzendmethode. Bij het afrekenen kun je zelf kiezen of je het pakket thuis wilt laten bezorgen of dat je dit op wilt halen bij een DHL-servicepunt op een moment dat het jou beter uitkomt. Indien mogelijk versturen we een brievenbuspakket zodat je niet thuis hoeft te zijn voor de levering, dit ligt echter aan de grootte van jouw bestelling.

Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een bevestiging met een Track & Trace code, waarmee je de zending kunt volgen. Via deze link kun je de exacte leverdatum vinden zodra deze door de koerier is ingepland.

 

Retourbeleid

Bij Bussl hopen we natuurlijk dat elk besteld item een nieuwe favoriete toevoeging aan jouw kledingkast is. Mocht dat (dit keer) niet het geval zijn dan vinden wij dat ook erg vervelend!

Om je optimaal tegemoet te komen maken we retourneren/ruilen zo makkelijk mogelijk.

 

Wat is de zichttermijn?

Je mag binnen 30 dagen na ontvangst van jouw bestelling, zonder opgave van reden de artikelen terugsturen. De artikelen dienen dan wel ongebruikt te zijn, dus nog even niet GO, GO, GO...

Omdat we kwaliteit en klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben staan, vinden we het wel fijn om te weten wat verbeterd kan worden. Je mag dit aangeven wanneer je het retour aangeeft op bussl.nl. Dit is niet verplicht, maar we stellen het zeker op prijs.

 

Welke verpakking kan ik gebruiken?

Bij Bussl proberen we de impact op het milieu zo laag mogelijk te houden door gebruik te maken van verpakkingen die zo veel mogelijk gerecycled en vervolgens recyclebaar zijn. Het zou natuurlijk zonde zijn om een extra verpakking te gebruiken. Gebruik daarom indien mogelijk de originele verpakkingsmaterialen. Mocht je deze niet meer hebben, zorg dan wel dat je de artikelen stevig inpakt.

 

Hoe te retourneren?

Om één of meerdere producten te retourneren vragen we het volgende;

  • Zorg dat het artikel niet gebruikt en/of gedragen is (passen mag uiteraard wel!) en zorg dat de etiketten en labels nog aan de artikelen zitten
  • Log in op bussl.nl en meld de retourzending aan. Hierbij kun je de reden van retour aangeven. Dit is niet verplicht, maar we stellen het wel op prijs.
  • Verpak alle artikelen in de originele verpakking. Mocht je deze niet meer hebben, zorg dan dat je alles stevig inpakt om schade te voorkomen
  • Lever het pakket af bij een DHL servicepunt en stuur het naar Bussl, Klapvaren 41, 6088 BW Roggel
  • Indien je liever gebruik maakt van een servicepunt van een andere postverwerker, zoals PostNL of DPD dan mag dat natuurlijk ook.
  • Betaal de retourzending bij het servicepunt.
  • Bewaar het afgiftebewijs dat je (digitaal) bij het servicepunt krijgt totdat we de terugbetaling voldaan hebben. Mocht er onverhoopt iets misgaan met de verzending van het retour dan heb je dit bewijs nodig om aan te tonen dat je het pakket verzonden hebt.

 

Als je ons een artikel stuurt met een waarde van meer dan € 75, overweeg dan een verzendservice met een traceeroptie of een verzekering. We geven geen garantie dat we je teruggestuurde artikel zullen ontvangen.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je ook het herroepingsformulier en het artikel binnen de zichttermijn van 30 dagen terugsturen. Je bent echter niet verplicht om dit formulier te gebruiken, want ook zonder dit formulier geldt het herroepingsrecht. Je kunt dus het artikel ook meteen binnen 30 dagen naar ons terugsturen zonder deze herroepingsmededeling.

 

Wanneer krijg ik het aankoopbedrag terug?

Na ontvangst van jouw retourzending zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen 14 dagen wordt teruggestort, mits de artikelen in de originele staat zijn. Wanneer artikelen worden geretourneerd gaan wij ervan uit dat deze zich in originele staat bevinden, dus ongedragen, ongebruikt met alle labels vast aan de artikelen. Het uitgangspunt hierbij is dat je de artikelen bekijkt en past zoals je in een winkel zou doen. Wanneer een artikel beschadigd of gedragen is, of wanneer de etiketten en labels niet meer vastzitten aan een artikel kan Bussl een schadevergoeding in rekening brengen. Deze kan oplopen tot 100% van het aankoopbedrag. Dit percentage zal per item bekeken worden.

 

Aangezien wij de betaling voor de heenzending van de bestelling op ons nemen, zullen we het volledige aankoopbedrag terugstorten. De kosten van het retourneren komen dus voor jouw eigen rekening.

 

Verlate of ontbrekende terugbetalingen (indien van toepassing)

Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening.
Neem dan eventueel contact op met de uitgever van je creditcard. Het kan even duren voor je terugbetaling te zien is.
Als dat niet het geval is, neem dan contact op met je bank. Vaak is er tijd nodig om een terugbetaling te verwerken.
Heb je dit gedaan, maar heb je je terugbetaling nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via info@bussl.nl.

 

Ruilen (indien van toepassing)

We vervangen alleen defecte of beschadigde artikelen.  Als je een artikel wilt ruilen tegen hetzelfde artikel, stuur dan een e-mail naar info@bussl.nl en stuur het artikel naar Klapvaren 41, Roggel, Limburg, 6088BW, Nederland.